Allereerste projectje

Dit weekend begon ik dus aan mijn eerste projectje. Ik had een patroon gekozen uit mijn opzoekwerk dat me niet zo moeilijk leek. Namelijk deze: http://dedroomfabriek.blogspot.be/2012/08/gratis-patroon-jurkje-maat-8692.html, voor mezelf had ik het patroon wel vereenvoudigd. Ik besloot het zonder een peter pan kraagje te doen en de halsuitsnijding grotere te maken zodat een ritsluiting overbodig was. Een rits inzetten bij mijn eerste werkje leek me wat ambitieus..

Allereerst moest ik natuurlijk op zoek naar een stofje, toegeven ik was verliefd geworden op het stofje te zien op de blog van de droomfabriek en was vastbesloten om iets even schattig te vinden! Bleek dat er op 5km van mijn nieuwe woonst een stoffenwinkeltje was. Zaterdag ochtend trok ik er dus op uit en ontdekte ik Lizzy L’ouseau te Heppen. Wauw, super mooie opslagruimte, vriendelijke dame. Toen ik binnenkwam was er in de winkelruimte een workshop aan de gang en heerste er een gezellige drukte. Ik ging op zoek tussen de verschillende stofjes, wetende dat ik nooit maar 1tje kon kiezen… En toen plots zag ik het! Ze verkocht dezelfde stof als de droomfrabiek gebruikt had… Yes! Samen met nog een aantal andere stofjes en een grote glimlach verliet ik de winkel.

Ready to start! Na een viertal uurtjes knippen, stikken, lostrekken, weer stikken, beetje sukkelen en glunderen, was dit het resultaat!

Geef een reactie

