Plannen

Donderdag, vrijdag is echt niet zo ver af meer. En met vrijdag denk ik automatisch aan weekend. Opstaan die ochtend is net iets minder pijnlijk en op het werk is het al snel vijf uur, weeeeekend! 72uur van mij, van ons, om te doen waar we zin in hebben. En om te doen wat er moet gebeuren uiteraard – ook al heb ik daar geen zin in.

Woensdag, net het midden van de week, begint het al te malen in mijn hoofd. Dan begin ik al te denken met welke activiteiten ik  ons weekend bomvol plan. Want ook al is er niets leuker dan niets te doen hebben, opstaan en kijken waar de dag ons brengt, toch moet er soms gepland worden. Ik wil het namelijk allemaal gedaan hebben en allemaal gezien hebben. Ik wil en tijd voor mezelf en tijd voor ons en leuke dingen doen en vrienden zien en een proper huis en de was gedaan hebben en naar de cinema en gaan eten en de strijk doen en op familiebezoek. Veel druk op 72 uur, zoals je ziet kan ik onmogelijk alles op 1 weekend doen, dus wordt er gepland. Vooral wanneer ik naar het voormalig thuisfront ga – zo een 100 km verderop- ben ik een ware planner. Ik zorg ervoor dat ik voor dag en dauw vertrek, en op een tien tal uurtjes iedereen gezien heb. Ik begin ’s morgens bij mijn zus, omdat zij met haar twee baby’s altijd wakker is, nog voor dag en dauw. Ga verder met mijn ouders omdat deze mij altijd voorzien van lekker middag eten en kunnen bijpraten voor de hele familie en in de namiddag is het tijd voor mijn vriendinnen omdat deze dan eindelijk wakker zijn. ’s Avonds nog een hapje eten bij wie het me aanbied en dan weer naar Limburg, uitgeteld maar zo gelukkig. 

Dit weekend wil ik tijd om te naaien, enkele simpele dingen om de machine wat beter te leren kennen. Ik denk aan slabbetjes, mijn zus heeft twee baby’s (1 baby + 1 peuter – maar ze zal voor mij altijd ‘baby’ blijven) en dus nooit slabbetjes genoeg. Ook moeten de voorbereidingen voor mijn verjaadagsweekend getroffen worden, extra tafels en stoelen moeten geregeld worden, bestellingen bij bakker en beenhouwer, drank in huis halen en zelfs aan extra borden moet ik denken. Ik heb namelijk meer familie dan borden en plaats in mijn huis… En aangezien er zaterdag een delegatie voor mij happy birthday komt zingen wil ik graag dat ze dat al zittend kunnen doen, liefst met een rond buikje, vol lekkers. De wekelijkse kuis-was routine gaat heel vlot op zondag, zo vanzelfsprekend dat die automatisch ingepland staat. Maar deze zondag komt er ook bezoek, vriendin komt langs dus ik kan maar beter zorgen dat alles op tijd spik en span is en dat er lekker hapjes zijn zodat ze zich welkom voelt. Hapjes, drankjes en goed gezelschap, meer is er immers niet nodig om het weekend af te sluiten. Ja, al voor dat het weekend begint weet ik hoe ik het ga afsluiten. Waar past de boyfriend in dit alles? Hij mag mijn voetjes masseren op vrijdag avond, verbouwen op zaterdag en naar de bakker gaan op zondag. De lieverd! 😉

Geef een reactie

