Naaiwerkje #2

Weekend geweest en tijd gehad om te naaien ! 🙂

Normaal gezien ging ik slabbetjes maken om de machine een beetje beter te leren kennen en wat stiksels uit te proberen, er staan namelijk heel wat meer functies op de machine dan waar ik weet van heb.  Maar een tijdje geleden was ik tijdens het surfen een super schattig jurkje tegen gekomen. Eentje met een strikje op de mouw. (Hier vind je de link: http://emmaenmona.blogspot.be/2013/03/win-win-situatie.html) En ik ga geen uitdaging uit de weg ;). Als tweede werkstukje was het misschien een beetje gewaagd maar niemand leert iets bij in zijn/haar comfortzone, toch?

Er staat enkel een werkbeschrijving van het bovenstukje, dit ging dan ook redelijk vlot. Ik was heel tevreden van men lintjes en van het bovenstukje, zag er best goed uit! Tot hier ging het ook allemaal redelijk vlot. Het jurkje kreeg al snel vorm. Het rokje eraan krijgen was minder evident. Ik heb een tijdje zitten sukkelen hoe ik dit nu het best aanpak…  Eerst het rokje in elkaar zetten en dan aanstikken, eerst het rokje aanstikken en de zijkanten al op elkaar stikken of mee wachten? Uiteindelijk maakte ik de foute keuze (denk ik), ik had het rokje in elkaar gezet en het bovenstukje en probeerde ze dan aan elkaar te krijgen. Na heel wat ploeteren staat het jurkje in elkaar. Al denk ik dat het best is om eerst voorpand + voorpand en achterpand + achterpand aan elkaar te stikken en deze daarna te verenigen tot een geheel… Toch ben ik zeker niet ontevreden over het resultaat. Oefening baart kunst, volgende keer weer een beetje beter. Mijn stof voor het volgende jurkje ligt al klaar, kan weer niet wachten tot men volgende naaimoment!

(Stiekem heb ik ook al stof gekozen voor mijn eerste ‘groot’ project, een jurk voor mezelf, maar dat is toch nog heel wat oefenen voor ik eraan toe ben)

1623637_10202854617063722_1794164419_n

 

Geef een reactie

