Ziek weekend

Weekend en toch ziek zijn. Als je dacht dat mijn ziekte zou rekening houden met het weekend. Think again. Vrijdagavond was al hel, op welke manier ik ook zat/lag/hing, mijn neus zat dicht, mijn hoofd gonsde en ademen halen ging maar moeilijk. Een beetje proberen slapen en hopen dat ik zaterdag beter wakker werd dan maar… Ook tevergeefse moeite. Zaterdag voelde ik me zo mogelijk nog slechter. Die hoofdpijn wou mij maar niet verlaten en mijn neus bleef maar lopen. Alsof het een waterval was. Bovendien moest ik om het kwartier niezen wat een geweldige pijn boven mijn ogen veroorzaakte. Jeuj, weekend…

Maar er zijn maar twee dagen weekend en ik wou hier perse van genieten, want maandag moet iedereen namelijk weer gaan werken en zijn het weer vijf dagen voor er wat vrije tijd in zicht is. Dus ging ik naar de stoffenwinkel en startte ik een nieuw naaiprojectje, #3, zoals te lezen in de naaiblog van vandaag.

Verder had ik ook Italian night gepland op zondagavond met mijn vriendinnen ter aangelegenheid van mijn verjaardag dus ik moest en zou me beter voelen. Zaterdag sleepte ik me dan naar de winkel om alle inkopen te doen.

Verder keek ik op zaterdag nog heel veel TV al knuffelend met de boyfriend en wentelde ik me nog een beetje in zelfmedelijden omdat ik me maar niet leek beter te voelen. Niets bijzonder dus, ik had niet meer de zin om het huis uit te gaan. Ik wou gewoon liggen met een fleeceje en een heleboel kussens terwijl ik vertroeteld werd.

Zondagochtend was het dan eindelijk zover, eindelijk leken de symptonen af te nemen, woehoew! Wat heb ik gedaan met een beetje hernieuwde energie? Juist ja, als een wervelwind het huis gepoetst. Afwas, stofzuigen, dweilen,… Want er kwam bezoek en na een weekje slecht voelen was er weinig tot niets gebeurd op huishoudelijk gebied. Bovendien moesten de laatste inkopen nog gedaan worden want ik kan nu eenmaal niet alles in 1 keer meenemen. Nee iets vergeten en dan op zondag naar de winkel moeten rennen is veel leuker! En dan natuurlijk de Italian Menu: hapjes met mozerella, tomaat, basilicum, parmaham, Italiaanse salami, pesto, need I say more? Hoofdgerecht: tagliatelle carbonara volgens het recept van mijn papa en als dessert koekjes met nutella (yes de choco), mascarpone en praliné nootjes vergzeld van een glaasje amarreto. Jaja, het was gezellig boel gisteren in Limburg. Het huisje werd uitvoerig gekeurd, er werd gedronken, gelachen, bijgepraat, geroddeld en nieuwe plannen gemaakt. Mooie afsluiter van een niet zo mooi weekend. Nog eventjes werken en het is weer zover 😉

Greetings vanuit Limburg xXx

Geef een reactie

