Let the Sunshine in!

Zalig, heerlijk, fantastisch. Ik heb het uiteraard over het weertje dit weekend. Vele zullen hun eerste terrasje gedaan hebben en her en der rook ik zelfs de geur van barbecue. Fantastisch toch, zo’n zonovergoten weekend. Het heeft een soortgelijk effect als feestdagen op mensen. Wanneer de zon zich laat zien zijn de mensen iets vrolijker, verdraagzamer, geduldiger, behulpzamer. Al gaat het effect ten onder wanneer het te warm is, dan wordt er weer geklaagd dat er niets te doen valt in die hitte, zijn de mensen weer gehaast en een beetje nors. Niet ik, zon please!

Wil het toeval nu net da ik een verrassingsweekendje geboekt had voor mezelf en de boyfriend. Het leek me een goed idee om even te gaan ontspannen op een andere locatie, even weg van het stof en de onafgewerkte kamers, die hebben namelijk geen ontspannen effect. Zelfs wanneer je je voorneemt om lekker in de tuin te ontspannen kan je het niet laten om nog even een stukje te schilderen of nog snel een lamp te hangen. Dus we moeten hier even weg dacht ik, alleen zijn met ons tweetjes.

Ik had geen beter weekend kunnen kiezen zo blijkt, ik had gekozen voor een weekendje tegen de Nederlandse grens. Daar ligt het natuurpark Hoge Kempen, zalig wandelen is het daar. Boyfriend wist niet naar waar we gingen en was aangenaam verrast toen we aan het domein kwamen. Het is werkelijk een prachtig bos met een leuke kinderboerderij, waar ik uiteraard perse een kijkje wou gaan nemen 😉 Na eventjes wandelen zijn we van het padje afgegaan en hebben we ons in een grote open vlakte gelegd, op een dekentje met een boekje. Daar hebben we toch even gelegen. Genietend van het zonnetje en van elkaar. Het domein is echt een aanrader, zelfs met dit prachtige weer kwamen we amper iemand tegen. Boyfriend en ik zijn cinema lovers, dus ik had op voorhand al opgezocht waar de cinema was. Ons hotel, het park en de cinema lag allemaal in een straal van 5km. ’s Avonds nog gezellig een filmpje meepikken dus! En ’s morgens een zalig uitgebreid ontbijt. Zo moet een weekend zijn.

1 2

Zondag was weer zo een prachtig zonovergoten dag, maar soms moet je terug keren naar de werkelijkheid. Deze werkelijkheid is dat er nog heel wat spulletjes moesten gehaald worden voor de badkamer. Kleine spulletjes om van de badkamer de onze te maken en om de badkamer gebruiksklaar te maken. Ik kan namelijk bijna een douche nemen in mijn eigen huis! Het is echt nog maar een kwestie van dagen. Dus hup naar Ikea (want deze is in Nederland geopend op zondag). We kwamen aan om 11u15 (Ikea opent om 11u) en de parking stond vol! Eerlijk waar, wat deden al deze mensen op een dag als deze in Ikea denk je dan? Hetzelde denk ik wanneer ik op zaterdag om 2uur ’s middags stil sta op de autostrade. Wat doen al deze mensen hier op dit moment van de week, dit uur van de dag? Maar ikzelf ben daar dan toch ook… In ieder geval was het een zeer fijne jacht op spulletjes. Handdoeken, prulletjes,… En al heel wat ideetjes om de laatste kamer in huis af te werken! Want dat is het, na de badkamer kunnen we beginnen aan de laatste kamer die verbouwd moet worden. De toekomstige babykamer/ voorlopige logeerkamer. Zie ik daar het einde in zicht? Na de binnenkant is er uiteraard nog de buitenkant en plannen om bij te bouwen binnen een vijftal jaar, oeps het einde verdwijnt aan de horizon 😉

Slotboodschap, meer van dit prachtige weer alstublief!

3 4 5

Geef een reactie

