Heimwee

Het ging niet zo goed met me vorige week, ik was slecht gezind zonder reden. Alles wat de boyfriend deed maakte me verdrietig, geïriteerd of boos. Niet dat hij echt iets fout deed, hij was gewoon toevallig in de buurt. Dus werd alle frustratie op hem uitgewerkt. Het arm schaap. Maar nu naar de oorzaak van mijn lichtgeraaktheid. Heimwee. Juist ja, ik miste gewoon het thuisfront. De week duurde lang voor me omdat ik wist dat ik in het weekend een bezoekje had gepland naar huis…

Toen werd het eindelijk zaterdag. Ik stond nog vroeger op dan wanneer ik moet werken, maar het was met de glimlach. De boyfriend werd uitgebreid vaarwel gekust en daar ging ik dan. Huphup, een uurtje rijden tot de Mami en co.

Als eerste stopte ik bij het ouderlijke huis om mijn mama op te pikken en mijn papa te knuffelen. Dan gingen we naar mijn zus, de babymachine! Na exact een maand kon ik de kleine Imke weer lekker knuffelen en achter haar aanhollen. Met verbazing heb ik gekeken hoeveel ze geleerd heeft op die maand, het is cliché maar het gaat zo snel. Kleine Imke heeft een trapje om bij haar broertje in het park te komen, zo kan ze zijn tutje geven, ze kan een eendjes puzzel maken, zegt ‘alla’ in plaats van ‘ola’, kan drinken gaan halen in de ijskast (als het niet uitmaakt welk blikje je krijgt), ze kent het geluid van een paard, en weet welk prentje de hond is, ze eet lekker zelf haar pannenkoeken en verwijst naar mij als ‘mee’ omdat meter blijkbaar nog te lang is. Haar peter noemt voorlopig ook nog ‘Pee’.
Toen het tijd was voor de baby’s hun dutje ben ik er met men zus op uit getrokken. Mama was babysitter van dienst terwijl wij lekker zijn gaan shoppen. Een paar aanwinsten en 3 uur later waren we alweer terug. Dan ben ik zoals de goede oude tijd frietjes gaan eten met mama en papa. In het frituur waar ik vroeger elke zaterdag m’n frietjes had. En ze hebben me super gesmaakt. Ik heb honderuit verteld tegen hen zonder dat ze er een speld tussen kregen. Dan was het alweer tijd om te vertrekken, ik had namelijk ook nog afgesproken met m’n vriendinnen. In de cocktailbar! 1 cocktail (bob…), een paar andere drankjes& tientalle roddels later moest ik dan weer naar huis vertrekken.

Om middernacht kwam ik thuis aan, doodmoe maar met mijn batterijen opgeladen voor de volle 100%! De rest van het weekend ben ik heel lief geweest tegen de boyfriend, hij had wel wat extra liefde verdiend 😉

Geef een reactie

