Naaien #5

De laatste twee weekends was ik er niet aan toe gekomen om mijn machine uit de doos te halen door uitstapjes. Dus was ik extra blij dat er dit weekend niets op de kalender stond, vrije tijd is tijd om te naaien! ๐Ÿ™‚ Woehoew.

Dit weekend had ik mijn singer naaiboek bijgenomen, het boek geeft eerst heel wat technieken mee en daarna staan er 75 werkstukken in. Heel uiteenlopend. Van kinderkledij over volwassen kledij tot picknickdekens en tafellopers.

Ik besloot om te beginnen met iets simpels, een babydekentje van fleece en een leuk stofje!
uiltjesstof fleecestof

De werkbeschrijving is heel simpel, twee vierkanten even groot met de goede kant op elkaar leggen, op elkaar stikken en een keergat laten van 10cm. Zo gezegd zo gedaan, toen ik de rechthoeken op elkaar spelde, was het dekentje excat even groot maar tijdens het stikken had ik opeens meer fleece… Fleece rekt dus! Dat staat bij deze genoteerd… Al bij al vind ik het een mooi resultaat, alleen aan de laatste zijde is een klein bobbeltje te bemerken, maar voor de eerste poging ben ik heel tevreden. Zo tevreden dat ik uit hetzelfde boek wantjes maakte in bijpassende stof. 1kant fleec, 1 kant uiltjes. M’n kleinste neefje is bij deze gesteld ๐Ÿ™‚
fleece+wantjes

Omdat ik er zo veel plezier in had besloot ik voor een uitdaging te gaan, een kinderbroekje uit datzelfde boek! Het is eentje zonder patroon maar met een werkbeschrijving. Ik besloot om met dezelfde fleece te werken, lekker zacht en geschikt als pyjamabroek! Het knippen en in elkaar zetten ging heel vlot, maar het resultaat ziet er een beetje raar uit, het is gemaakt voor Imke, ze zal het volgende keer even moeten passen zodat ik kan zien wat hier is misgegaan….
fleecebroekje

Geef een reactie

