I’ve got the summerfeelings!

De eerste lentedag is nog maar net gepasseerd maar ik proef de zomer al, in mijn hoofd is het al cocktail – jurkjes tijd! Ik ben al volop op de vakantiewebsites aan het afgaan om te bedenken naar waar de boyfriend en ik heen kunnen. Een zonnige bestemming met parelwitte stranden en palmbomen please. Graag ook nog een goede portie cultuur en coleur locale. Wel een beetje budgetgericht gezien onze ‘recente’ aankoop: een huis. Ondertussen zijn we al anderhalf jaar de trotste bezitters van een stukje vastgoed maar nog volop in verbouwing en verbouwingen zijn duur. Dus een zuinige zonnige vakantie voor ons dit jaar. Maar dat is nog wachten tot september, buiten het seizoen reizen is goedkoper en rustiger dus zolang we kinderloos zijn en daar van kunnen profiteren is het zeker het wachten waard. Wat wil zeggen dat mijn parelwitstrand nog een 5 a 6- tal maand op me moet wachten.

Maar niet getreurd, ik beur mezelf wel op met andere leuke zomeractiviteiten. Ik bedenk al volop cocktail avondjes, bbq’s, uitstapjes naar onze eigen kust. Er zijn zelfs al zonnige datums geprikt voor nog zonnigere uitstapjes (lees: picknick time in april!). Om maar te zeggen: ik ben een zomermens. Ik fleur meteen op wanneer er zonnestralen te zien. Wat ik zo geweldig vind aan dit seizoen? Wanneer je buitenkomt ruik je vaak de geur van vers gemaaid gras, de geur van bbq en gezeligheid hangt in de lucht, ’s morgens gewekt worden door fluitende vogeltjes en warme stralen in je gezicht, ’s avonds is het langer licht je kan heerlijk gaan joggen in het bos of nog snel een cocktail gaan nippen, teenslippers, de zalige frisse wind in je haren, fietstochtjes die spontaan leiden naar een ijsjeszaak, nachten die korter worden maar o zo fijne avonden, de spontaniteit die het seizoen met zich meebrengt, zwierige jurkjes, zonnen, warmte op je huid, spelende kindere buiten, verfrissende terrasjes, vrije dagen, ijsjes, watermeloen, zomerse fruitsla. En zo kan ik nog even doorgaan. Stiekem droom ik al van mijn vernieuwd terras. Voorlopig is alleen de binnenkant van ons huisje verbouwd maar vanaf volgende maand is het tijd om de tuin en de oprit onder handen te nemen. We gaan een groot terras aanleggen omzeild met lichtjes in de grond en een mooie BBQ. Gezellige avonden op ons terras zijn in aantocht! Stiekem zie ik me ook al zitten op het terras, met mijn naaimachine. Zalige naaien in het zonnetje. Al moet ik toegeven dat de praktische kant hiervan een beetje een obstakel leek, zelfs in mijn dromenland (hoe zie ik lijnen met de zon erop bijvoorbeeld?). In ieder geval: ik ben er klaar voor, het is uitzonderlijk warm voor de tijd van het jaar hoorde ik op het weerbericht. Wel laat het zo maar blijven, ZA-LIG!

Let the Sunshine in folks 🙂 ❤

Geef een reactie

