Naaien #7

Het werd nu echt wel tijd. Hoe schattig al die mini jurkjes en rokjes ook zijn. Het werd tijd. Tijd om eens iets voor mezelf te maken, want dat was de reden da ik zo graag wilde leren naaien. Omdat ik verliefd ben op zwierige jurkjes, omdat ik mijn eigen exemplaren wil maken.
Ik heb enkele boeken met patronen en een gedetailleerde uitleg over hoe het jurkje in elkaar zetten, maar dat ziet er allemaal zo ingewikkeld uit. Wat ik ook heb is een jurkje dat ik heel graag draag. Wanneer ik dit binnestebuiten keer kan ik zien hoe het in elkaar is gestikt, dat ziet er helemaal niet zo moeilijk uit :). Het orgineel jurkje is van primark, een simpel model. Het bovenstukje bestaat uit twee stofdelen als ook de rok van de jurk.
I can do this…

Zo gezegd zo gedaan… Ik nam de outline over van de jurk.
Daarna werden alle kanten gezigzagd, de rokdelen aan elkaar gestikt. Tot daar geen probleem.
De rok omzoomen (hier kan ook nog wat aan een juistere techniek gewerkt worden).
Dan kwamen de armgaten en halsranden, hier zitten zeker nog wat fouten in en kan nog heel wat aan gesleuteld worden.
Dan kon ook het topje in elkaar gezet worden, als allerlaatste….
Topje en rok aan elkaar stikken! Hiervoor gebruikte ik de methode om een tailleband aan een rokje te bevestigen, dit ging heel vlotjes.
En TADDAAAAA, 4 uurtjes heeft het hele proces me gekost, hier is ze dan, men allereerste zwierig jurk for me by me.
Toch wel een beetje trots ja 🙂

1 2

3 4

Klein detail, mijn borsten zijn in de jurk gepropt! Daar zit ze dus veeeeeel te strak, volgende keer zal ik de jurk dus weer uit elkaar moeten halen en het voorpand van het topje vervangen door een groter stuk stof 😉 eentje waar ademen vanzelfsprekender wordt, haha. Maar toch was ik al happy happy.

Geef een reactie

