Paasweekend zonder Pasen

Soms loopt het gewoon niet zoals je wilt, of zoals je het gepland had. Of beide. Soms maakt het niet uit hoe goed je erover hebt nagedacht. Soms maakt het niet uit of je alles perfect had uitgestippeld. Soms loopt het gewoon compleet anders. Dan heb ik maar 1 tip: omarm het, pieker niet en geniet ervan.
Ik heb het over het paasweekend. In plaats van een nieuwe traditie in gang te zetten, de start van een jaarlijks terug kerend fenomeen. In plaats van een tuin vol paaseitjes en een hollende, lachend kaboutertje kregen we een beetje slecht nieuws.

Niets onoverkomelijk maar het kleine broertje van Imke stelt het niet zo best. Hij heeft last van extreme eczeem en moet daarvoor in behandeling in een ‘instelling’. Deze is niet zo dicht bij huis, waardoor mijn zus en haar vriend alleen maar in het weekend bij hun jongste telg kunnen vertoeven. Het paasweekend zoals ik het gepland had viel dus in het water.

Ik zag het nochtans zo voor me, een vrolijk gedekt tafel, vol met van die kleine gele kuikentjes, allemaal lekkers, een mooi mandje en een tuin vol verstopte eitjes. Kilo’s chocolade, een lekkere quiche, verschillende soorten wraps,… Maar het heeft niet mogen zijn. In plaats heb ik die zondag lekker lang geslapen (ik moest er plots voor niets of niemand uit…) en van de gelegenheid gebruik gemaakt om de stal terug om te toveren in een thuis. De nieuwe badkamer is gevuld met prulletjes en spulletjes en elk hoekje in huis is uitgestoft en gedweild. Twee keer zelfs, je kan niet schoon genoeg zijn 😉 . Klinkt niet echt als puur plezier ik weet het. Maar ik kan er zo van genieten als ik ’s avonds in mijn zetel zit en zicht heb op een proper huis, wanneer ik weet dat er geen stofje ligt, wanneer ik weet dat je ‘ van de vloer kan eten’. Dit gevoel blijft overigens maar maximaal 1 avond duren want daarna maakt er al een kleine grijze tijger puinhoop of loopt de boyfriend snel met z’n schoenen door omdat hij zijn sleutels op de bureau liet liggen…

Heel jammer dat men paasplannen niet konden doorgaan, maar ik heb mijn extra vrije tijd omarmd. Volgend jaar beter hopelijk. De plannen liggen alvast netjes opgeborgen te wachten.

Geef een reactie

