Naaien #8

De afgelopen twee weken heb ik niet genoeg tijd om er mij bezig te houden, verjaardagsfeestjes, de grote kuis, opruimingswerken en dergelijke kregen voorrang.Dus jammer genoeg ontbreekt het me de tijd om de machine uit te pakken en echt de tijd te vergeten. Wel heb ik tussendoor heel wat blogs gelezen, filmpjes gekeken en gevolgd in verschillende facebook groepen over naaien.
Ik ben er dus wel mee bezig geweest maar op een andere manier dan ik zou willen.

Eerst ben ik op zoek gegaan in de wereld van de apps Learn sewing en sewing tutorials voor beginners zijn beide gratis apss die een heleboel youtube filmpjes bundelen over naaien, Je bent al gauw een avond kwijt met ‘gauw’ even kijken wat er allemaal opstaat…

Volgende facebookgroepen zijn aanraders:
1. Naaien voor vriendinnen: Hier kan je bewonderen wat andere maken, tips vragen en geven, etc
2. Naaien voor dames: zelfde principe als 1
3. Handwerk: Deze dame post foto’s van (super mooie) jurken/ kledingstukken aan de hand van de populariteit werkt ze dan het patroon uit. Er staan er al een 20tal online, kiezen is het moeilijkste wat je nog te doen staat. 🙂
Het verwonderd me steeds wat een parels er van onder de machines komen, ook vaak van beginners, geeft altijd goede moed om aan een nieuw projectje te beginnen.

Via 1 van deze facebookgroepen heb ik dan ook eindelijk een naaijuf gevonden. Voor haar is het ook een first timer. De juffrouw in wording naait al heel lang en wilt de stap zetten om workshops te geven in bijberoep, ik ben haar eerste projectje. De lessen zullen iedere twee weken plaatsvinden. Ik kijk er alvast naar uit ^^

Verder heb ik ook de eerste La maison victor in de bus gehad deze week (het eerste nummer). Ik weet het, bijzonder laat. Maar ik ben er helemaal weg van. Wat een mooie kledingstukken staan erin. De jumpsuit en de martini jurk hebben alvast mijn hart gestolen. Maar eerst kruipen alvorens te lopen, dus mijn aandacht ging naar de Harlequin jurk (moeilijkheidsgraad: 1 huisje). Er zat ook (gratis) een filpmje bij hoe deze te maken. Ik moet zeggen, Wauw! Wat een duidelijke instructies… Eindelijk heb ik de uitleg van beleg begrepen. De filmpjes zijn echt aanraders. Mijn volgend project is dus gekozen, ik ga en poging doen tot de Harlequin jurk. Spannend!

Dat was het zowat, wat zich in mijn naailand afspeelde afgelopen week…
Ik maakte ook nog een paar schattige rimpelrokjes voor de verjaardag van mijn metekindje maar ben vergeten deze vast te leggen als bewijs, woeps! 😉

Geef een reactie

