Vakantiekriebels

De kogel is door de kerk. Boyfriend en ik gaan op reis dit jaar 🙂
De reden van twijfel? Het huisje. Maar nu de binnenkant voor 90% af is kiezen we dan toch voor een reis dit jaar. Het terras en de tuin zullen dan iets langer op zich laten wachten maar dat hebben we er dan voor over. We hadden immers in december de wintervakantie al geskipt. Boyfriend en ik zijn beide boarders maar hebben deze winter onze sneeuwpret ingeruild voor verbouwingswerken. Vorige zomer was de keuze evident. Net tijdens de zomer stonden we voor de aankoop van ons hele interieur. Het was dus 10 dagen in de zon liggen en de rest van het jaar kamperen in de living of een gezellige plek creëren om in thuis te komen. Dit jaar is er wat gewikt en gewogen maar besloten we dat het dus toch tijd is om te batterijen op te laden. Vitamine D gaan ‘innemen’.

Wat de keuze betreft is de boyfriend geen moeilijk mens, ik ook niet hoor. De Maledieven, Hawaï, Mexico het kan voor mij allemaal. Dit jaar zijn we uiteraard op zoek gegaan naar een iets meer budget vriendelijke reis. Mijn vereiste zijn ieder jaar dezelfde.
1. Het moet een plek zijn waar ik nog niet geweest ben, er zijn te veel mooie plaatsen op aarde om telkens terug te keren naar die ene plek
2. Ik moet kunnen genieten van een nodige portie zon
3. Een mix van lui-lekkeren en cultuur

Dit jaar heb ik dit alles gevonden in…. Djerba!
Yes yes, Houmt Souk it is. Hotelletje aan het strand en vlakbij het centrum met zijn marktjes, synagoge, romeinse restanten etc. Ik kijk er al naar uit. Dit jaar gaan we door omstandigheden ook extra vroeg op vakantie, binnen 49 dagen vertrekken we al, dus ik kan zelfs al beginnen aftellen.

One happy Kelly.

Geef een reactie

