The Whole 30.

Juist ja. De Volledige 30.
30 wat?
30 dagen!
30 dagen wat?

Wel ja the whole 30, 30 dagen mijn voedingspatroon volledig aanpassen. Wat mag? Alles wat natuurlijk is: fruit, groenten, eieren, geklaarde boter of kokosolie, ja zelfs vlees. (Hoewel ik geen vleeseter ben, af en toe een stukje smaakt me wel) Wat mag niet? Bewaarmiddelen, E-nummers, charcutrie,suiker, melkproducten,zoetstoffen (Ja ALLES wordt geschrapt: aspartaam, glucose, honing, stevia,…), kortom alles wat bewerkt is en niet rechtstreeks uit de natuur komt is off limits. Behalve vlees en vis, die mogen wel eerst door de slager behandeld worden, jagen ga ik nog net niet doen. Behoorlijk streng dus voor een coca cola (light) verslaafd meisje. Maar de laatste tijd heb ik zoveel kwaaltjes dat ik wel eens wil weten of dit aan de ‘rommel’ ligt die ze in ons eten draaien. Wat mankeer ik zo allemaal op een doorsnee dag? Dipjes, het ene na het andere, startend rond 15uur, spierkramp van gewoon te zitten, slecht slapen ’s nachts – veel te moe ’s morgens, zweetaanvallen ’s nachts, buikkrampen (meermaals per week),…

Eigenlijk kan ik wel eens een groot onderhoud gebruiken, gewoon de garage binnen en eens alles nakijken en olieën. 😉 Aangezien dit laatste geen optie is wil ik wel eens weten wat deze zuiverbeurt met me gaat doen.

Welke moeilijkheden voorspel ik? Euhm… honger! En mag ik int weekend eeeeecht geen chips? Nee! M&M’s dan? Neee! Je hoort (leest) het al: ik ben een snoeper, onbewust kan ik zelfs een hele zak M&M’s naar binnen spelen wanneer die gewoon op mijn bureau staat. Om dan op het einde van de dag verbaasd te zijn dat deze leeg is. Pasta lover all the way, dus ik zal m’n spagehtti’ke met exrta kaas zeker missen, frietjes maken voor mij het weekend – ook dit zal een beproeving worden. Maar 1 van de grootste moeilijkheden? Water drinken. Gewoon plat water. Ik drink nooit, zelden, jamais gewoon water. Cola light in de week, regular in the weekend. Bruiswater bij het eten (voor een lekker opgeblazen gevoel, I know). Maar alles voor het goede doel, alles voor een goede gezondheid en een betere band met de weegschaal. (Vooral 1 maand voor ik op reis vertrek)

Uiteraard hoop ik ook op een positief effect op de weegschaal, want ja de laatste maanden zijn we niet de beste vriendinnen. Meer zelf, ze is ronduit gemeen. Normaal gezien mag je gedurende 30 dagen niet op de weegschaal, maar daar zondig ik toch op, wekelijks wegen op zaterdag is een must bij mij. Gewoon om te zien of alles de goede richting uitgaat maar ook als stimulans. Als de cijfertjes naar beneden gaan word ik daar echt gelukkig(er) van.
Hoever staat het? Wel, we zijn ongeveer in het midden van dag 2. Veel kan er dus nog niet gezegd worden. Gisteren heb ik me een hele dag tegoed gedaan aan aardbeien en op’t einde van de dag een lekker geklust eitje gegeten met een beetje spek. Vandaag staat er weer een pot aardbeien op de plek van mijn zak M&M’s en als ontbijt had ik wat zaden en noten uit een mixje mee. Voorlopig kan ik niet klagen over honger of smaak, ik kijk zelfs al uit naar die heerlijke watermeloen vanavond.

Wordt vervolgd…

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s