Naaien #10

Yes Yes, deze woensdag (07/05) was het zover: naailes met juf Leen :). Zo klinkt het best grappig.
Er was al wat heen en weer gemaild over verwachtingen en dergelijke. Een paar dagen voor de les stelde Naaijuf (zo zal ze in de toekomst noemen) voor om een badjasje te maken uit fleece of badstof. Dat was immer hetgeen waar zij ook mee gestart was, een tiental jaar geleden.
Ik zag het direct zitten, bij toeval had ik nog een zacht fleecje liggen, klaar voor verwerking tot een slaapzak. Deze Ikea fleece kreeg dus een nieuw doel en werd omgedoopt tot een badjas voor kleine mensjes. Het fleecje koste amper 2euro, maar ik heb er mijn plezier mee gehad!

Er zaten ook enkele first timers in voor mij… Eerste keer mouwen aanstikken, een zak en een kap, Slik!
20140510_170346 20140510_142822
Ziehier de zak en kap, zonder lostrekken, van de eerste keer BOENK erop :). Oke met schoonheidsfoutjes, maar deze zijn mij vergeven.

Het badjasje in zijn geheel laten zien is niet zo simpel, het trekt niet zo goed zonder model, maar alle dan… Hier een sfeerbeeld
20140512_084916 20140512_084941

Ik had nochtans wel gezocht naar een model πŸ˜‰
IMG_20140511_220906

Vandaag nog het lint stikken, ja het is nog niet 100% af maar wordt toch al gedeeld en dan een nieuw projectje kiezen.
Tot naais πŸ˜‰

3 gedachtes over “Naaien #10

    • Ja, ik zou er ook wel eentje voor mezelf willen, het is jammer genoeg een patroon voor kindjes :).
      Trouwens je koekjes waren SUPER lekker, wat ook lekker is, het receptje (met aangepaste hoeveelheden) ‘rauw’ eten. Twee banen en op het zicht havermout, kokos en nootjes dus. Is al een drietal dagen mn lunch πŸ˜‰

      • Ik had nog wat over laatst en heb het ook zo binnen gelepeld… Zalig :-).
        Ik test nog wat uit en als er een toppertje bij zit zet ik hem hier neer….

Geef een reactie

