All Grown Up.

Het is me gewoon overkomen, op een dag werd ik wakker en was ik helemaal opgegroeid. Waar ik voorheen nog veilig onder mama’s vleugels zat heb ik nu zelf een kasteel te bewaken. En het gaat me goed af. Ik ben geleidelijk aan gegroeid, groot geworden. Figuurlijk dan. Op een dag zei de kassierster tegen me ‘mevrouw’ en toen wist ik het, voor de jeugd werd ik aanzien als mevrouw, niet meer 1 van hen. Zelf was het me nog niet opgevallen, maar nu ik erover nadenk, ik ben volwassen. (Al kijk ik nog graag naar ketnet en disneyfilms en slaap ik met mijn lollifant)
Een paar kenmerken die het bewijzen:
1) Ons eigen huisje, ja toen had ik het al moeten weten. All grown up. Officiële documenten tekenen, afspraken bij de bank,…
2) Een fulltime job, iedere dag verantwoordelijk uit bed om op tijd op de job te zijn
3) Op tijd gaan slapen… Om 22uur nog een film beginnen kijken? Maar schat, morgen heb ik wel een belangrijke vergadering he!
4) Gevulde koelkast… Ook al komen er 4 vrienden onverwacht binnenvallen en willen ze graag blijven eten, ik ben voorzien. Word ik ziek en kan ik een week niet naar de winkel, ik ben voorzien. Is de bakker door onvoorziene omstandigheden een weekje toe, ik ben voorzien.
5) Er is altijd toiletpapier. Altijd.
6) Voorgaande geldt ook voor tampons. (Eerlijk waar, zoveel dat ik vroeger bij de eerste krampen nog gauw tot bij de winkel moest rennen, alweer figuurlijk uiteraard)
7) Er hangt een ‘gezins’kalender. Alle afspraken van mij en de boyfriend worden netjes bijgehouden, overal en altijd zijn we tijdig aanwezig
8) Een to do list op een blad ipv op mijn hand
9) Jaarlijkse chek-ups bij de dokter, tandarts, bloed,… Check!
10) In het weekend is er steeds een wasmachine aan het draaien… Nu voel ik me wel een beetje mijn mama. Mijn mama LOVES wassen. Wanneer ik vroeger de woorden uitsprak ‘ ik ga douchen’ bekeek ze me van boven tot onder en vroeg ze wat ik in de was ging gooien. Om vervolgens langs me te staan als ik men kleren uittrok, ja het kwam op die paar minuten. Wanneer ik uit de douche stapte waren mijn kleren al gestreken bij wijze van spreken
11) Vorig jaar vulde ik voor het eerst mijn eigen belastingsbrief in

Uiteraard loopt niet alles perfect, en laat ik wel eens een gerecht mislukken of laat ik de afwas eens twee dagen staan, of vergeet ik net het hemd te strijken dat Boyfriend nodig had. Maar ik zou toch durven zeggen dat het op rolletjes loopt.

Liefs vanuit Limburg
xXx

Een gedachte over “All Grown Up.

Geef een reactie

