Happy things

10 dingen waar ik vrolijk van wordt, dat kan niet moeilijk zijn toch? Laat ik het eens proberen.

1. Nagellak, ik ben verzot op vrolijke nagellak. In alle kleuren maar liefst in roos tinten. Flashy of pastel mij doe je er altijd een plezier mee. Ik heb dan ook een aanzienlijke collectie staan. Mijn favoriete van het momenten zijn die van essence, ze lakken perfect en zijn helemaal niet duur bovendien verkrijgbaar in heel wat uiteenlopende kleurtjes. Ik kijk door de dag regelmatig naar mijn handen die over het toetsenbord dartelen en dan is er niets leuker als een vleugje kleur.
2. Een zak snoepjes. Schepsnoep van het kruidvat is gewoon instant happiness. Ik eet ze vooral als ik met de trein reis. Dan pik ik me een zak op en dat vrolijkt de rit wel op, want ja ik heb een hekel aan treinreizen. Maar eerlijk, ik zou ze elke dag kunnen eten. Maar goed dat hier geen kruidvat op fietsafstand is.
3. Ik word instant vrolijk van mijn naaimachine, ze is zo mooi roze en telkens dat ik vrije tijd heb kijk ik ernaar uit om er weer achter te kruipen.
4. Pakketjes met de post, ook al heb je het zelf besteld, het is altijd een beetje een geschenkje. Of een handgeschreven brief of kaartje tovert ook keer op keer een glimlach op mijn gezicht. Ik zie de postbode graag komen ja, zelfs voor een babbeltje is hij bij mij aan het juiste adres. Of zelfs wanneer deze reclameboekjes brengt. Dan zet ik me in de zetel en neem ik ze stuk voor stuk door.
5. Gaan eten, klein of groot. Iets van de kaart kiezen en dit dan voorgeschoteld krijgen, heerlijk gewoon.
6. Een warme chocomelk met slagroom. Gecrunched maltseres en m&m’s in de slagroom maken het nog mooier!
7. De geur van vers gemaaid gras. ZALIG vind ik het. Wanneer mijn raam openstaat en deze geur waait binnen. Of wanneer ik mijn deur opendoe en de hele straat geurt. Pure zomer straalt het uit.
8. Wakker worden op een (vrije) dag en beseffen dat de zon schijnt en dat het een prachtige dag beloofd te worden, lekker warm en met een frisse winst alsjeblieft!
9. De Boyfriend. Telkens ik hem zie, kan knuffelen of hem een beetje kan pesten ben ik oprecht gelukkig. Als ik hem kan kriebelen en de pret in zijn ogen zie, als hij mij omhelst en ik hem niet meer wil loslaten, als ik door de kamer loop op zijn voeten, als hij ligt te slapen en ik stiekem kan kijken. Daar word ik vrolijk van.
10. Woordjes van Imke, elk nieuw woordje dat uit haar mond komt lijkt wel een wereldwonder, zo vol ongeloof staan we dan met zen allen te kijken en te luisteren.

Zo dat waren er 10, toegeven het ging vlot. Er zijn zoveel kleine dingen waar ik vrolijk van word, waar ik van moet glimlachen en waar ik zelfs oprecht gelukkig(er) van wordt. Wat een vrolijk gedoe vandaag!   

Geef een reactie

