Eens iets anders

Zoals jullie weten heerst er een stilte bij mij thuis. Dit door de komende examens. Ik weet wanneer ik zou beginnen naaien ik die dag niet meer aan leren zou toekomen, dus laat ik het stilletjes aan de kant liggen tot het weer ‘toegestaan’ is.
Maar toen ik gisteren daar achter mijn boeken zat moest ik plots denken aan die heerlijke warme wafels die ik vroeger tijdens het studeren kreeg. Wanneer wij in examen periode zaten werden we thuis extra verwend. Drankjes kwamen als vanzelf naar onze kamers. Heel der kommen fruitsalade in de frigo want die vitamientjes konden we zeker gebruiken. En lekkere vers gebakken wafels.
Dus belde ik naar papa voor het recept! Wel nog even dit: ik dacht dat dit een snel klaar projectje was. Even ontspannen. Niets is echter waar. Wafels bakken neemt veel tijd in beslag! Maar goed ze zijn het waard.

image

Wafels a la papa ♡
500 gr zelfrijzende bloem
300 gr boter
325 gr kristalsuiker
5 zakjes vanillesuiker
5 eieren
Snuifje zout
Kopje water (klein kopje)

How to?
1) Smelt lichtjes de boter op een laag vuurtje, voeg hier al het snuifje zout toe
2) Voeg de suiker toe aan de gesmolten boter, goed roeren
3) Klop de eitjes los en voeg deze ook toe aan het mengsel
4 ) Zeef de bloem en doe het bij het mengsel
5) Voeg beetje bij beetje water toe. Let op dat het deeg niet te lopend wordt

En dan komt nu het tijdrovende deel. Bakken! Papa zei 2 min per wafel. Maar mijn ijzer had 6 a 7 minuten nodig per baksel…

image

image

Enfin, laat ze smaken 😉

Geef een reactie

