Het is weer zover

Jullie gaan me vast gek verklaren, maar het is weer zover! Ja nu al, nu al denk ik eraan.
Kerstmis komt eraan, eerder schreef ik al een blogpost ‘I’m a sucker for Christmass’ (mijn allereerste bericht hier).

Vanmorgen deed ik de voordeur open om naar het werk te fietsen en ik wist het meteen. Tijd voor een dikke sjaal en een lekker comfy vest of trui om me in te verstoppen. Ik fietste verder en zag de oranje/gele/bruine blaadjes op de grond liggen. En ik zag al sneeuw voor me. Ja, het is einde september en ik heb het over sneeuw.

Vorige week liep ik nog rond in een zwierig zomerjurkje (zaterdag was een ware zomerdag!) en deze week zie ik al sneeuwvlokjes dwarrelen. Naar mijn mening is het dan ook al sociaal aanvaard om de Ugg’s en de Ugg’s look-a-like’s boven te halen! (Voor sommige onder jullie zal dit nooit sociaal aanvaard zijn: aan deze mensen zeg ik, foert!) Want ik vind het zalig. Lekker dikke, warm botjes, oversized trui en een legging en je bent helemaal klaar om te vertrekken. Ik heb ze dan ook in verschillende kleuren en vormen die Ugg’s & look-a-likes. Van mij mag het! Om even terug te komen op al-dan-niet sociaal aanvaard schoeisel. Crocs zijn een no-go! Zelfs niet in de privé sfeer van je eigen huis, zelfs niet als ze het beste en meest comfortabele schoeisel zijn dat je bezit, verbranden die handel! Vandaag nog.

Vorige kerst woonden we nog maar net in ons huisje en was er dan ook geen budget/plaats/tijd/ruimte voor een boom en dergelijke. Maar dit jaar ga ik ALL THE WAY. Ik ga voor een mega boom, het huis zal gevuld zijn met lichtjes, kerstmuziek en Rudolphkes, want ja ik ben verzot op het rendiertje. En ik hang zo een koord voor alle kerstkaartjes aan te hangen! Ik ben er helemaal klaar voor. Boeken lezen voor de haard met een warme chocomelk en een fleeceke, kerstmarkten, mijn aller eerste boom decoreren, kerstliedjes zingen, familiefeestjes, gezellig samen zijn, lekker eten… Ik ben al in de juiste stemming.

Let it snow, let it snow…
Liefs uit Limburg xXx

3 gedachtes over “Het is weer zover

Geef een reactie

