Met alles wat ik nu weet

In mijn hoofd is het nooit rustig. Het is er altijd een feestje van ideeën. Ikzelf ben ook nooit rustig. Altijd druk druk. Geen zittend gat zei mijn mama wel eens tegen mij.

Zo is het ook. Pas op ik kan genieten van een avondje ‘niksen’ voor de TV of eens lekker languit series kijken, maar achteraf denk ik dan: en wat heb ik nu verwezenlijkt? Het antwoord is dan waarschijnlijk: een extra kilootje van het niet bewegen en die zak chips.

Waarom vertel ik dit? Omdat er weer een nieuw idee een feestje in mijn hoofd aan het bouwen is. Naast mijn fulltime job ben ik onlangs begonnen als zelfstandige voor Victoria, ahja want zo ontmoet je nog is mensen, je bent bezig, je krijgt mooie juwelen en gelukkige gezichtjes rondom je en je verdiend nog een centje bij. Ideaal dus. Maar dat is niet het idee waar ik het over heb. Want Victoria zit al in kannen en kruiken.

Ik heb het wel al eens gehad over mijn gevecht met de studie. Ik heb ook al vaak gesprekken gehad met andere mensen over deze problematiek. Het kiezen op jonge leeftijd. Blijkt dat bijna niemand nu nog voor dezelfde richting zou kiezen, blijkt dat bijna iedereen zijn verhaal begint met ‘als ik nu kon kiezen, met alles wat ik nu weet…’ Onlangs was ik dus een ‘als ik nu kon kiezen’ gesprek met iemand anders aan het voeren. Ik zei dat ik wel wist wat ik wilde, ahja want ‘met alles wat ik nu weet’. Het gesprek is nog een tijdje blijven nazinderen. En plots dacht ik: ‘ik kan nu toch kiezen met alles wat ik nu weet?’

Even samenvatten: we hebben een job, een bijberoep, een hobby met avondschool op maandag en een idee in het hoofd. Wel moet ik mezelf er aan herinneren dat er maar 24uur per dag zijn en ik mag dan geen zittend gat hebben, 8 uur slaap is een absolute must.

Wordt vervolgd…

Geef een reactie

