Addict

Ik ben internet verslaafd, ik geef het gerust toe. Ik heb ook helemaal geen plannen in afkicken. Geef me wifi en iets dat kan surfen en ik ben content. Uren kan je mij zo stil krijgen. I Love technology, met de hoofdletter L. Het is me met de paplepel ingegeven, mijn vader is voor zover ik weet altijd koploper geweest.

Terwijl andere nog aan het wennen waren aan het idee dat je kon opgebeld worden in je eigen huis liep hij rond met de allereerste GSM. Ik herinner het me nog goed, het ding paste zeker niet in je broekzak, je moest bijna een aparte handtas meedoen om het mee te zeulen en er kwam een halve meter antenne uit. Mensen keken dan ook vreemd wanneer hij ergens stond te bellen, als er al überhaut ontvangst was. Wanneer ik in de lagere school zat kwamen de juffen al eens  iets opzoeken bij mij thuis, ahja want wij hadden internet. Ik ben dus van kleins af aan mee met alles.

Ik heb dan ook elke GSM gehad, van de eerste waar Snake op spelen HET entertainment was over de allereerste Sonny Ericson met een camera en de eerste eeste Iphone meegebracht uit Amerika tot de laatste nieuwe Samsung Galaxy S5 die momenteel mijn live compangion is. Want ja als het nieuwe technologie was moest het uitgestest worden. Papa en ik zijn er verzot op! (Mama en zus snappen er niets van, mijn zus weigert nog steeds een smartphone, zij bezit een nokia waar je 3maal op het cijfer 2 moet tikken om een C te krijgen, vele onder ons zullen dit niet eens snappen…) Bij ons thuis gaan de rollen dus op en omlaag door op knopjes te drukken, werken de lichten op afstandsbediening, bedienden we de chauffage met een app en staat er zelfs een 3D printer, want ja dat was nieuwe technologie.

Maar ik wijk af, wat ik wou zeggen: ik spendeer heel wat uurtjes al surfend op de computer/laptop/Ipad/Smartphone, en ik wil wel eens mijn favoriete websites delen. Ik begin met  vijf wegens een aanslag op jullie tijd 😉 . Volg me, naar waar de uren voorbij vliegen!

1. Nerdy Nummies, niet het meest cullinaire ‘kookprogramma’ maar Oh zo leuk. Met hoofdletter O, ja zover durf ik gaan over dit Youtube kanaal. De kokkin in kwastie maakt graag gebruik van ‘box mix’ wat zoveel is als cake uit een dooseke, maar het is haar vergeven. Ze maakt er immers prachtige creaties mee en ze is ook nog eens super enthousiast terwijl ze dat doe. Ik kan makkelijk 5 filmpjes achter elkaar bekijken. Voor zij die hun bake – drive kwijt zijn, je bent zo weer in gang gestoken…

2. Thuisafgehaald, hier in de omstreken nog niet zo bekend en daarom in Limburg net iets minder leuk. Maar ik leg even het concept uit. Stel; je staat te koken voor een waar diner en plots bellen je gasten af, je zit dus met een hoop overschot. Zonde toch van al die moeite? Op thuis afgehaald kan je maaltijden aanbieden in de buurt aan de prijs van +- de ingriediënten. Zo kunnen mensen met minder tijd of inspiratie met hun bakje tot bij jouw komen en genieten van jouw kookkunst. Zoals ik al zei, in het limburgse is het nog niet echt doorgebroken. In Mechelen is er de ‘wannabe – kokkin’ en zij kookt echt heerlijk. Neem gewoon maar is een kijkje op haar menukaart voor inspiratie, gegarandeerd dat er iets tussen zit dat je vanavond op je bord wilt.

3. De krant. Nee I say more? Iedere dag een beetje meezijn is voor mij belangrijk.

4. Deze webshop doet me smelten met alle leuke stofjes. Aanklikken op eigen risico…

5. Als jullie dan toch geen angst hebben voor de portomonee kunnen jullie ook hier eens gaan kijken. Alles vind je er om je fiets leuk, leuker, leukst te maken. Ik gebruik de mijne dagdagelijks dus een vrolijke bel en handige tassen zijn een must!

Uiteraard surf ik ook iedere dag op bloglovin en wordpress om mee te zijn met de  leukste blogs… Ik kijk zo graag naar wat die dames met tonnen ervaring allemaal maken. Om naar maar te zwijgen van de tijd die ik verdoe op facebook en instagram.

Ook op youtube gaan de uren voorbij terwijl ik kijk naar shows van Alex Agnew, Phillipe Geubels, afleveringen van De Kampioenen of ja soms zelfs een aflevering van Samson en Gert.

Verslaafd zeg ik u, verslaafd…

Geef een reactie

