Home is where the ♡ is

Plots bedacht ik me, zo tussen het TV kijken en dagdromen door, dat het woord ‘thuis’ geen meervoudsvorm heeft. 1 huis, 2 huizen. Maar voor thuis bestaat er niets als thuisen of thuisia. Ik maak me deze bedenking omdat ik vind dat ik dat wel heb. Ik heb het gevoel dat ik twee thuizen heb, want zo zal ik het noemen. Mijn thuizen.
Het mijmeren begon omdat ik hier nu een jaar woon. Dag op dag. Vandaag ben ik 1 jaar Limburgse. Hoewel ik altijd geboren (en getogen) Mechelaar zal blijven. Ik ben dus een Mechelse Limburgse.
Af en toe overvalt me een gevoel van eenzaamheid en gemis, hier zo in Limburg, het gevoel van Dju wat zit ik hier te doen, het gevoel van ik mis iets. Dan stap ik in de auto en laat ik me overladen  met liefde zo’n 100 kilometer verder van hier. Door vriendinnen en familie. Het grootste gemis is nog steeds mijn metekindje niet in de buurt hebben. Ik zou ze iedere dag willen zien en horen en knuffelen. Want ze leert zo snel. En voor je het weet is ze groot en dat wil ik niet gemist hebben. Ik wil me binnen 10 jaar niet afvragen ‘wat zit ik hier nu in godsnaam te doen, hier in Limburg’.
Gelukkig is er boyfriend. Zonder hem zou ik hier uiteraard niet zijn. Want het feit dat ik hier vandaag een jaar woon, wilt ook zeggen dat ik mijn eerste jaar samenwonen heb overleeft. 52 weken, 365 dagen zijn er gepasseerd. Toegeven het ging niet altijd even vlot, twee verschillende opvoedingen laten samenvloeien in 1 huishouden, maar het is het allemaal waard want thuiskomen bij boyfriend daar komt spontaan een lach van op mijn gezicht. De  tijd is gevlogen, eerlijk waar. Ik was verbaasd wanneer ik in mn agenda zag dat het een jaar geleden was dat mn ouders me hier plechtig overhandigde. Ik herinner het me nog alsof het gisteren was (om even met cliché ‘ s te smijten).
Daddy zijn laatste woorden voor hij vertrok waren de volgende: ik heb er 23 jaar goed voor gezorgd, nu is het aan u. Zie dat ge da goed doet.
And so he did 🙂  aan mijn familie thuis: hij zorgt goed voor me, ik krijg hier al de liefde die ik nodig heb. Aan mijn lief thuis: als ik even naar Mechelen vlucht, dan kom ik even graag weer terug naar Limburg, naar huis, naar thuis. Zo gaat dat met twee thuizen, ge kunt niet kiezen.
♡Veel liefs van Limburg en Mechelen

Geef een reactie

