Overnight thinking

De kogel is door de kerk. Het hoge woord is gesproken. Het kwaad is geschied. Of zoals Erik Van Looy het zou verwoorden ‘het is gebeurd’.
Ik heb even getwijfeld of ik dit wel zou vertellen maar het draait hier ten slotte over het reilen en zeilen van mn leven in Limburg. Hoe ik hier inburger, of limburger  ;). Hoe ik als jong volwassen mijn draai probeer te vinden. Mijn plekje op de wereld.
Ik heb nog steeds niet gezegd wat er gebeurd is natuurlijk. Ik ben mijn job kwijt. Zo het is eruit. Ik ben werkloos. Zonder job noch werk dus… Een gestructureerd bericht schrijven is moeilijk dus vergeef me als ik van de hak op de tak spring, ik hoop dat jullie mee kunnen springen.
De eerste emoties zijn natuurlijk negatief. Pessimistisch. Donker. Triestig. Want ja boyfriend en ik hadden (nabije) toekomst plannen die nu even in de ijskast moeten. Met een beetje pech zelfs in de vriezer.
De tweede golf van emotie die passeerde was er eentje met het gevoel van ‘zoveel mensen maken dit dagelijks mee’. En met die mensen komt het toch ook goed. Bovendien ben ik een doener. Rad van tong en vlot met de pen. Een nieuwe werkgever versieren moet lukken. Je merkt het al, dit was de overmoed fase. De goedgelovige fase.
Daarna zag ik stilletjes ook wat positieve kanten. De laatste weken liep ik mezelf voorbij. Niet eens tijd om deftig een douche te nemen. Meermaals moest een beetje deo voldoen zodat ik de volgende afspraak niet zou missen. Aan deze mensen: sorry als er een geurtje aanhing 😉 . En ja, ik maakte me schuldig aan haar drogen in de auto of nagels lakken in de file.  Daar zijn we dus nu. Ik zie een beetje een positieve kant van het verhaal. Tijd om te naaien. Tijd om het huis op orde te zetten (er zijn nog steeds spullen zonder plaats en plaats zonder spullen na 1 jaar…). Tijd voor Imke die maandag haar eerste schooldag doet. Tijd voor vers eten in plaats van het pingetje van de micro. En tijd om iets te zoeken dat ik graag doe. Tijd om een fijne nieuwe omgeving te zoeken. Tijd voor een volgende stap.
Dingen in de ijskast blijven immers wel een tijdje vers…

Tijd voor een nieuw avontuur hier in Limburg. Maar eerst, een weekendje Mechelen.

♡Liefs Kelly

Geef een reactie

