Gelijk het behang

Vandaag 1 december, dringend tijd om de koude te bestrijden en dus aan uitbreiding van de wintergarderobe te denken!

Toen ik dit stofje zag was ik er meteen verliefd op. Net hetzelfde als het patroon (Burda Sweater 10 – Okt 2014)  voor de trui. Ik ben eigenlijk helemaal niet zo een fan van truien. Ik denk dat ik er 3 in mijn kast heb. Van die truien met rendiertjes op dan nog. Nee, normaal gezien bestaat mijn wintergarderobe uit een jurk met een legging en een vestje. Als het echt koud is kan er nog een ‘binnensjaal’ aan toegevoegd worden. Maar daar kan dit patroon wel eens verandering in brengen. De trui mocht een tikkeltje kleiner gemaakt worden, maar ik ben tevreden. Oordeelt u vooral zelf even.

Ik beschikte weer niet over een fotograaf dus nogmaals een spiegelselfie… Misschien toch eens een statiefje zoeken voor m’n GSM? 🙂 Zowel mouwstof als voorpand kopen van het stoffenspektakel in Mechelen en waren goedkope stofjes (2 euro/ meter), ideaal om patroon te testen dus. U kijkt naar een trui van +- 3 euro dus. De mouwen zijn een beige gewoven stof met behoorlijk wat strech in. Het middenpand is iets tussen tricot en katoen. Alles rekt, de trui gaat dus makkelijk aan en uit.

20141124_084543

De trui werd netjes afgewerkt met boordband (Lizzy L’oussau) zodat er tijdens het fietsen geen sprake is van een koude rug.

20141105_144758

Et voila, zo ziet dat eruit in de kast! Mits een beetje verkleinen van de trui (smaller maken) volgen er zo zeker nog een aantal! Lekker comfortabel en bijna even stijlvol als een jurkje.

20141123_172741

Vanwaar de titel van dit blogbericht? Toen mijn mama de trui zag was haar reactie ‘Oh das gelijk uw behang!’ en gelijk heeft ze. Ik ben een sucker voor het printje, what else can I say 🙂

woensdag

Tot naais, Liefs Kelli

2 gedachtes over “Gelijk het behang

Geef een reactie

