Julia: the one with the reindeers

Ik was al lang verzot op dit stofje. Alleen zag ik het nooit als een kledingstuk voor mezelf. Te kinds? Te opvallend? Bij meerdere patronen is het een optie geweest maar steeds werd het een ander stofje… Te gedurfd denk ik.

Tot ik op een mooie dag, een zondag om meer precies te zijn, door de stoffenwinkel huppelde,Ā  deze om meer precies te zijn. Ik zeg huppelen omdat ik van zoveel stof bij elkaar altijd vrolijk word. Uiteraard liep ik rustig langs de rekken met meeetteeerrrs stof. Ahum. Ik was op zoek naar stof voor een nieuwe Julia, want alle goede dingen komen in drievoud is me geleerd. Ik zag het niet direct, gelukkig was ik niet alleen want zij gaf me de spreekwoordelijke duw in de rug om het wel te zien. Ik was op zoek naar een leuke tricot met print om een basis Julia te maken en ging buiten met een effen tricot en een leuk stofje om te combineren. 1 + 1 = 2, dus ging ik weer voor een Julia met contrast rugpand. Probleem, want nu zit het stofke waar ik zo verzot op ben ergens waar ik het niet kan zien… Dus stikte ik een strook rendieren aan de mouwboorden, eentje achter een eentje voor. Nu kunnen de rendiertjes mee huppelen als ik typ. Zoals nu, perfect!

Ik ben er weg van. Boyfriend vindt het maar niets, hij snapt niet dat ik zo een opvallend stofje combineer met een donkere kleur. Hij wil een witte. Ik heb nog wat rendierstof over dus zijn gebeden kunnen misschien nog wel verhoord worden maar tot die tijd draag ik deze met veel plezier. I Love it! Maar oordeelt u vooral zelf in welk kamp u zit: Boyfriend of KelliSews?

Screenshot_2015-01-01-20-04-46 20150101_135825

De trui pas perfect bij mijn nieuwe ring, kerstcadeau van mij voor mij. Moet kunnen!

20150101_135711 20150101_135109

Echter nog een kanttekening: Julia een, twee en drie werden in dezelfde maat gemaakt en toch zit deze veel strakker (ik zou bijna zeggen te strak). En nee, het ligt niet aan de feestdagenkilo(s), het ligt aan de stof. De vorige werden gemaakt uit zeer rekbare tricot, deze uit stevigere tricot. Ge zou het moeten voelen om te snappen, maar wees gewaar, stofkeuze doet veel bij dit patroon!

Ohja, de geweldige kerstbotjes die jullie zien komen van de Primark en toveren al een hele winter een glimlach op mijn gezicht šŸ™‚

Ik wens jullie veel naaiplezier in 2015, XxX Liefs Kelli

 

 

4 gedachtes over “Julia: the one with the reindeers

  1. Ik vind het een heel originele en mooie trui. Je hebt dat goed opgelost, een stofje dat in jouw gedachten bleef hangen omdat je het zo mooi vind en toch subtiel verwerkt in deze trui. Voor mij is het een : “do” ipv een “don’t”.

    • Woehoew! Bedankt šŸ™‚ Ik vind het stofje echt super. Ik heb er nog een half metertje van over.. Ik heb ook voor kerst Love at First stich gekregen en daar staat de clemence rok in. Ik ben toch aan het twijfelen om niet meer van het stofje te halen en die rok er uit te maken…

  2. Ik zit ongetwijfeld in het kamp KelliSews! Wat een prachtige Julia! I LOVE IT! Helemaal top. Perfecte afwerking en perfecte stofkeuze, ‘den boyfriend’ kent er nog niet veel van šŸ˜€
    Echt heel knap!

  3. Pingback: Een Julia met een serieuze twist | Madame stof

Geef een reactie

