Met een gouden randje… En strikje

Ik ben altijd te vinden voor een dagje naaien. Gooi daarbij een interessant patroon, een ‘juffrouw’ en een leuke omgeving en mijn dag kan niet meer stuk! Zo ging het ook bij het maken van dit stuk, ik keek er al lang naar uit. De koffertjes van Biefrul waren een van de eerste dingen die ik ontdekte toen ik begon te surfen op naaiblogs – facebookpagina’s. Ik was al een tijdje aan het wachten op een workshop toen het mailtje plots in mijn inbox verscheen, Yes eindelijk een plekje op 1 van haar workshops voor mij 🙂

De workshop ging door bij Lizzy L’ousseau te Heppen. Voor zij die het niet kennen: Tinneke heeft een gezellige schuur(?) in de tuin staan, prachtig afgewerkt met glazen wand en bomvol stofjes. Stofjes naar ieders smaak. Voor dit projectje ging ik gold all the way!

Na 8 uur gezellig stikken, collectief zweten, hier en daar een vloek en de helpende hand en uitleg van Sabine was dit mijn resultaat. Met trots presenteer ik u mijn nieuw naaikoffertje (voor de foto deed het dienst als Harry Potter koffer).

20150207_221630 20150207_221926

20150207_221543 20150207_221723

20150207_222228 20150207_222142

20150207_221603 20150207_221734 20150207_222005

Zeer tevreden ben ik, de ritsen zijn goed gelukt en ook de paspel op de hoeken en aan de ritsen zit prachtig! Iets minder aandachtig was ik bij het plaatsen van het handvat, deze zit inderdaad niet mooi in het midden… Ik had hem ook iets steviger willen hebben. De grote vraag is uiteraard of ik hem na deze workshop ook alleen in elkaar krijg, ik laat het jullie graag weten want ik heb mijn stofjes voor de volgende al gespot!

Uiteraard was mijn (sewing)buddy ook van de partij, haar resultaat kan je (professioneel gefotografeerd) hier bekijken!

Stof binnen&buiten – gouden paspel – strikjes: Lizzy L’ousseau

Blokritsen : Verritas

4 gedachtes over “Met een gouden randje… En strikje

    • Bedankt! Ik ga binnenkort proberen of ik het alleen kan en maak dan een fotohandleiding zodat ik altijd ergens op kan terugvallen. Nu zit het allemaal vers in het hoofd maar binnen een paar maand… Laat maar weten als ik een hulp kan zijn. En post zeker de link als ie af is!

Geef een reactie

