The one with the BirthdayDress

Het was weer zover, tijd om kaarsjes te blazen en cadeautjes in ontvangst te nemen. Maar niet zonder nieuwe jurk dacht ik! Ik ben nog altijd op zoek naar een goed basispatroon, een patroon dat goed op mijn lichaamsvormen (rondingen dus) past om te varieren naar hartenlust. Helaas moet ik zeggen dat het nog steeds niet gelukt is.

Het bovenstukje is nogmaals de februari jurk van little miss Y, een maat kleiner als vorige keer en met 5 cm verlengd. Maar het moet gezegd, het is gewoon mijn ding niet. Het patroon lijkt niet gemaakt voor vrouwen met rondingen… Op zoek naar een ander bovenstuk dus!

Het onderstuk is de Clémence rok uit Love at First stich van Tilly, enkel heb ik moeten inboeten aan stofbreedte. Ik kreeg het stofje cadeau van Madame stof, het was een overschotje dus ik moest zuinig zijn. Ik hou wel van de hoge taille die de clemence heeft. Doordat ik de rok uit een overschotje moest krijgen is deze tailleband bredere dan voorgeschreven maar I love it. Dus hier, mijn jurk waarmee ik de pakjes in ontvangst nam 🙂

1423937409359 1423937849231

1423937685422 1424037721203

Zoals op de foto zonder vestje te zien is zit er iets mis aan de mouwen. En zoals op de derde foto te zien valt de decolté niet altijd even mooi, hier staat hij een klein beetje open. Al bij al was ik toch content met de jurk en mijn verjaardag was zeker geslaagd 🙂

Ik ga jullie niet vervelen met een opsomming van alle cadeautjes, maar deze wil ik toch graag met jullie delen! Madame Stof heeft me namelijk verwend met een boek vol inspiratie waardoor de to sew list weer een beetje langer werd. Het is het boek ”Little black dress” en deze zijn mijn favoriete.

20150215_231015

20150215_231923 20150215_231949

20150215_232214 20150215_232247

20150215_231712 20150215_232222

8 gedachtes over “The one with the BirthdayDress

  1. Patronen zijn standaard getekend voor dames met een Bcup… als jouw rondingen groter zijn, moet je een FBA doen om het lijfje mooi aan te laten passen. Ik hoop dat je snel een bovenlijfje vindt dat je wel past (kun je er geen uit Love at first Stitch gebruiken?)

    • Voila zo leer ik weer bij! 🙂 ik heb een E of F cup afhankelijk van de winkel en heb dus Sowiso al problemen met kledij te vinden die past. Ik neem gewoon altijd de maat die bij mn borstomtrek past en versmal de rest van het patroon dan. Euhm, een FBA is me wel vreemd… 🙂

      • Haha, dat probleem is mij compleet vreemd, maar met zo’n Full Bust Adjustment zouden de lijfjes/topjes/… al veel beter moeten passen [leve google en zijn “FBA+tutorial” ;)]. Het lijkt veel werk, zeker de eerste keer, maar ik denk dat het echt de moeite zal zijn om het eens te proberen!

  2. Erg mooie jurk. Ik herken dat probleem heel goed van een te kleine bovenwijdte. Erg lastig altijd. En als je dan in de winkel iets koopt wat boven past, is het bij mijn heupen weer veel te wijd. Maar het gaat je zeker lukken om een geschikt patroon te vinden.

Geef een reactie

