Chanel Allures

Zoals jullie weten ben ik op twee plekken thuis. Nu ben ik limburgse (zo bewijst ook mijn accent-tot ergernis van de papa die me niet meer verstaat πŸ˜‰ ) maar mijn roots liggen in Mechelen. Ik ga dan ook vaak logeren in het ouderlijke huis. Tijdens een verblijf in hotel mama en papa nam mama me mee voor een tripje naar de stofwinkel.

De winkel Nostex heeft (onder andere) ook een vestiging in Hasselt. Op het eerste zicht vond ik niet echt mijn ding in de toch wel ruime stofwinkel. Tot ergens onderaan een tafeltje deze parel mijn aandacht stal. Een pied de poul met Chanel allures al zeg ik het zelf. Voor 17euro/meter, aan -70%! Dat het roos is is natuurlijk mooi meegenomen. Roos, gliter en pastel heeft altijd een streepje voor. In die volgorde πŸ˜‰

Daar ik de laatste tijd weg ben van de Nettie zag ik er direct een mooi jurkje in, maar ik maakte reeds twee Nettie’s op korte tijd en verandering van spijs doet eten. Dat het een jurkje moest worden stond vast, op zoek dus. Ik wou het jurkje naaien op een zonnige namiddag dus moest het een getekend en gekend patroon zijn. Ik koos voor de city dress van La Maison victor.

Ik ben niet wild van de pasvorm, ik maakte de jurk al eens eerder in een lichte tricot. Deze stof is net iets te zwaar voor het patroon toch draag ik het met plezier omdat ik het zo een mooi stofje vind.

wpid-1438776292889.jpg

wpid-1438796899670.jpg

wpid-1438796986330.jpg

U ziet op de achtergrond mijn zus en neefje Senne naar zee lopen om water te halen, zandkastelen bouwen weet u wel. Wij nemen dat in onze familie als een serieuze zaak. Zo bewijzen ook onderstaande foto’s.

wpid-1438797207576.jpg

wpid-1438797073031.jpg

wpid-1438895648305.jpg

Het was een heerlijk familie dagje aan zee. Op onderstaande foto ziet u mijn zus, mama en mezelf genieten van de zon en de zee.

wpid-1438797122472.jpg

Zoveel zon, zee, zomer, dat vraagt om een kleine give away toch? Aangezien La Maison Victor nog steeds het magazine is waar ik telkens naar uitkijk en zo gevarieerd is geef ik graag het laatst uitgekomen exemplaar weg (Editie 4: juli/augustus). Hoe winnen? Laat een reactie onder deze blogpost, een onschuldig handje zal op 23/08 de winaar/ winnares trekken πŸ™‚ Succes!

xXx Liefs Kelli

 

28 gedachtes over “Chanel Allures

  1. Wow dat is zeker een mooi stofje!!! En het model van het kleedje vind ik ook super! Het ziet er lekker zittend uit en soepel om dragen. Perfect gekozen en gemaakt!!!!

  2. Heerlijk seg!
    Pied de poule doet het ook in mijn kast erg goed. Kan je zo doorheen kokke mee lopen zonder dat iemand merkt dat het niet uit een haute couture winkel komt πŸ˜€

  3. Leuke blogpost en het kleedje staat je beeldig. Altijd fijn ook om zo onverwacht van die pareltjes van stoffen te vinden en al zeker als ze zo schappelijk geprijsd zijn! πŸ™‚ Groetjes!

  4. Heel tof stofje! Ik heb ook zon dagen dat ik in een heuse stoffenwinkel kom en mijn goesting niet vind! πŸ™‚

    Het kleedje is dan weer niet 100% mijn ding, maar dat komt door mijn vollere (of bollere? :D) vormen!

  5. Wauw! Knap wat jij met je handen en je naaimachine kan! Ik wou dat ik ook al zover stond… Ik ben volop aan het leren naaien en heb mezelf in aan een clubje in m’n gemeente gevoegd om wat dingen bij te leren maar momenteel lukt het nog niet zo goed. Soms denk ik dan.. Hoe doen die dames dat toch? Zo’n knappe prestaties neerzetten! Jij hoort er zeker bij! Hopelijk kunnen de dames uit het clubje me redden ☺️! Liefs en doe zeker verder! Veel mooiere mode dan diegene die in de winkel te vinden is!

    • Hey Nelleke, fijn dat je de hobby ontdekt hebt πŸ™‚ ikzelf ben ook maar anderhalf jaar geleden begonnen met YouTube en boeken… Wij hebben ook een naaiclubje in Leopoldsburg, als dat in we buurt is ben je meer dan welkom! Veel succes met je naaisels!

  6. Hey Kelly! Ik ken het gevoel dat je beleefd hebt in de Nostex πŸ™‚ Maar vaak zit er toch ergens een pareltje verstopt. Het is echt een prachtige stof, en persoonlijk vind ik het niet te ‘zwaar’ vallen. Geniet er nog van, ook van dit zomerse weer! Liefs, Isabelle

  7. Zeer mooie jurk, staat je prachtig, de kleur en stof zijn ook Supermooi ! Ik ben terug beginnend , heb in een lang verleden naaien geleerd , maar doe het al meer dan 20 jaar niet meer . Ik ga de draad weer oppakken, dus de LMV zou goed van pas komen !

Geef een reactie

