Liebster Award

Ik werd genomineerd voor de Liebster award door Sasibeau en nam graag de tijd om de vragen te beantwoorden. Lang geleden dat ik nog eens wat randinfo met jullie deelde. Hier komt ie… 11 x vraag en antwoord!

  1. Wat heb je altijd al willen doen maar nooit de kans toe gehad?

Wel, het staat ook al enige tijd op mijn bucket list te blinken maar ik heb altijd al uit een vliegtuig willen springen. Wat een kick moet dat geven. Ik besef wel dat ik deze kans zelf moet creëren, het is niet iets dat toevallig gebeurd. Misschien een ideetje voor mijn verjaardag dit jaar 😉 Mama, papa?

2. Wat is je favoriete kledingstuk?

Wel, dat hangt natuurlijk van de situatie af. Voor een dagje thuis ben ik absoluut fan van mijn flanellen pyama. Voor een avondje uit ga ik voor een jurkje. Maar als ik iets moet kiezen om uit een brand te redden dan zouden het mijn roze Uggs zijn met hun strikje vanachter. Is dat Oke?  Sociaal niet zo aanvaard, maar ik vind ze zo schattig. En warm, zoooo warm. Technisch gezien is dat natuurlijk geen kledingstuk. Oke dan red ik, …. Euhm… Mijn zwarte satijnen rok met roze strik (in het thema blijven). Ik kocht hem bij JBC, het is een stuk van de An Lemmens capsule collectie and I Love it!

3.Waar wil je op vakantie gaan?

Een wereldreis asjeblief. Ik kan serieus geen bestemming kiezen. Ik zou zo graag alle wereld wonderen zien (staat ook op de bucketlist) en naar Miama, Las Vegas, Hawaii, New York, Moskou, Sint – Petersburg, Londen, … Zo kan ik even doorgaan. Ik heb een bachelor opleiding toerisme recreatie management achter de rug. Ik kan je verzekeren dat dat reiskriebels geeft, genoeg voor de rest van je leven. Ik heb nog wat af te reizen. Ik hou ook van cultuur, wanneer ik op reis ben zit ik er niets mee in om een hoofddoek op te zetten en een moskee te bezoeken of bij 47 graden graftombes in te gaan. Ik dompel me altijd onder in de cultuur van het land. Maar het volgende reisdoel moet dan toch New York worden;. Big Apple, here I come. Alle, ooit dan toch.

4.Wat is het eerste dat je koopt met een biljoen euro?

In het thema van de blog mag dat een state of the art naaimachine zijn. Maar dan heb ik nog heel wat over zeker? Ik zou een prachtig jacht kopen, helemaal inrichten naar mijn smaak. Met naaikamer ja. En dat state of the art naaimachine natuurlijk. Dan zou ik de wereld rondvaren. Uiteraard vaart mijn mini cooperke met me mee. Eenmaal aan land kan ik dan lekker cruisen en de streek verkennen. Familie en vrienden zouden natuurlijk ook altijd aan boord zijn. En de kapitein, zo eentje in ware kapitein Iglo stijl. Aahh, to dream big.

5. Favoriete TV serie?

Ik moet bekennen dat ik niet zoveel series heb gezien. Ja ik heb gehoord van Orange is the new black, high school musical, Glee, home and away en consoorten. Maar ik heb het gewoon nooit gezien, niet 1 aflevering. Wat ik wel gevolgd heb is Greys Anatomy. Please Marry Me Mc Dreamy 😉 Het is de serie die uitkwam toen ik op kot zat, ze doet me dus denken aan men studententijd en ja vandaag kijk ik nog altijd even graag naar de avonturen in het Grey Sloan Memorial Hospital. Ohja en ik kijk Familie. Al jaar en dag. Noem het gerust een guilty pleasure.  Maar eigenlijk kijk ik ook heel graag naar CSI (in elke variant, hoewel ik niet zo een fan ben van Horatio), Without a trace, Vermist, … Iedere serie waar ik een mysterie kan oplossen heeft mijn aandacht. Zo van die series waar je af en toe is een aflevering kan van meepikken.

6. Favoriete boek?

Dat moet de Harry Potter reeks zijn. Ik maak er geen geheim van dat ik grote fan ben van J.K Rowling haar verhalen, zowel de boeken als de films zijn al meerdere keren de revue gepasseerd. En iedere keer opnieuw laat ik me verbazen door de magie en hoe goed dat ineen zit! Als ik daarover begin te vertellen zijn we vertrokken voor even… Maar echt, ge moet het maar eens proberen.

7.Als je een dag voor jezelf hebt wat doe je dan?

Dan zit ik een hele dag in Pyama met mijn haren in een (vettige) dot zonder make up, that’s for sure. Dan sta ik op, eet ik cornflakes in de zetel bij een serieke (crime series I love it). Ik lees een boek met een vettige snack (pickels chips) erbij. In de namiddag begin ik kan te naaien terwijl er een Harry Potter film opstaat. Dan vergeet ik hoe laat het is tot mijn naag knort en eet ik nog een lekker pasta of pizza. Om dan ’s avonds in bed te kruipen met een boek of de Ipad (en nog meer eten waarschijnlijk).

8.In welke stad zou je willen wonen?

Ik weet niet dat ik echt geschikt ben om midden in een stad te wonen. Vroeger woonde ik aan de rand van Mechelen, ik kon met de fiets naar het centrum. Da vond ik prima: ver genoeg maar toch dichtbij. Ik wil heel graag naar New York maar besef dat die permanente drukte niets voor mij is. Geef mij maar mijn vluchtoord. Welke stad vind ik mooi? Wel ik vind steden als Brugge en Gent prachtig, maar gewoon om te citytrippen. Geef mij maar een openstaande bebouwing aan de rand van de stad.

9.Wat is de irritantste vraag die je ooit kreeg van een vreemdeling?

‘’Voor wanneer is de bevalling?’’ Geen verdere commentaar nodig lijkt me.

10. Favoriete sport?

Ik moet toegeven dat ik niet zo’n sporter ben. Ik ga 2 a 3 maal per week naar de fitness maar dat is gewoon om mijn liefde voor (vettig) eten te compenseren en situaties zoals vraag 9 te vermijden. Als ik dan toch moet kiezen dan doe ik graag badminton op een zomderdag voor een BBQ. Oh en spinning, dit jaar ontdekt. Het is afzien en zweten maar wat een voldoening. Met de juiste muziek is dat uur zo om!

11. Wat zou je doen als je de eeuwige bron van jeudigheid vond?

Euhm, forever young… Ik weet het toch zo niet. Niet zo gelukkig zijn denk ik dan. Is dat gek? Ouder worden heeft zo zijn voordelen meegebracht. Hoewel ik het nu wel goed vind, nu mag het weer gaan stoppen voor even 😉 Maar dat komt gewoon omdat ik in een fase zit die naar mijn inziens niet bij mijn leeftijd past. Na de breuk met mijn ex ben ik terug van een eigen woning naar een huur woning gegaan, van samen een toekomst plan naar alleen en alles onzeker. Dat ligt moeilijk met mijn 26 jaar. Toch denk ik dat ik de bron maar laat voor wat het is. Elke leeftijd heeft zijn charme denk ik dan.

Volgens de officiële regels moet ik nu 11 bloggers nomineren (met minder dan 500 volgers) en moeten deze dan mijn 11 vragen beantwoorden (nadat ik ze persoonlijk verwittig) en vervolgens weer hetzelfde doen. Ik geef mijn stokje door aan onderstaand liijstje, iedereen anders die zich geroepen voelt laat u gaan en laat een linkje na in de reactie!

  1. Madame Stof
  2. Miss Pixie
  3. Unique Marieke

Ik weet het dat zijn er geen 11, daarom ook dat ik begon met ‘’volgens de officiële regels’’. Iedereen anders die zich geroepen voelt om mijn kruisverhoor vrijwillig te ondergaan laat even een linkje na en ik kom het graag lezen!

Jullie vragen:

  1. Wanneer geld, tijd en plaats niet zou uitmaken: wat zou je dan op dit moment het liefst aan het doen zijn?
  2. Je krijgt een fonds voor het oprichten van een goed doel. Voor wie of wat ga je je inzetten?
  3. Wat is je droomberoep?
  4. Wat is je favoriete gezegde?
  5. Welke levensles kan je met me delen?
  6. Waaraan verspil je (graag) tijd?
  7. Wat is je favoriete karaktereigenschap aan jezelf?
  8. Brand! Welk item sleur jij het huis uit? (Geen rekening houden met hoe groot of klein dat is, je mag 1 ding kiezen dat de vlammen doorstaat)
  9. Van wie heb je het meest geleerd in je leven (tot nu toe)?
  10. Beste boek ooit gelezen?
  11. Omschrijf je dagelijkse  routine in de week/weekend.

Veel plezier ermee! xXx Liefs Kelli

Geef een reactie

