Pink& Lace.

Het is hier maar stil. En pas op, dat is niet omdat er niet genaaid wordt! Deze intro heb ik al bij zoveel mensen gelezen… En ja, ook ik ben slachtoffer van de moeilijke foto omstandigheden… Wanneer ik thuiskom van het werk is het al donker, even naar buiten gaan voor leuke foto’s zit er dus niet in. En laat ons eerlijk zijn, ook in het weekend niet want het is gewoon te koud.Dus zullen jullie het voorlopig moeten doen met de foto’s getrokken in slecht licht in mijn appartement…

 Woensdag had ik een vriendin op bezoek en ik heb van haar gebruik gemaakt om alle projecten die klaar lagen (5 kledingstukken lagen te wachten op hun moment van glorie) even vast te leggen. De setting zal de komende weken dus gewoon mijn lekker warm knus appartement zijn.

We gaan van start met een jurk die ik meer dan een maand geleden maakte. Eigenlijk moest ze ingezonden worden voor de Sew it up wedstrijd onder de noemer ‘Eigen stijl’. De jurk is echt helemaal mijn ding. Ze is gemaakt van roze seude, echt een zalig stofje. Aan de zijkant werden stroken kant verwerkt (met daaronder de seude stof), op de rugzijde werd een strik toegevoegd. Ook de mouwboorden werden voorzien van een kant laagje. Eigenlijk moest dit een simpele roze jurk worden voor dagelijks gebruik maar gaande weg werd het meer en meer een feest jurkje.

IMG_2221

IMG_2220

IMG_2216

IMG_2213

IMG_2209

Patroon: Nettie Hack

Stof: Nostex Mechelen (met 20€/ meter, de duurste stof waar ik ooit men schaar inzette, maar ik was verliefd en dan mag het wat meer kosten, toch?)

Er zit nog een klein foutje in het rugdecolté, maar ik vond het zonde om los te doen, seude is niet gemaakt voor een tornmesje! Ook een beetje langer had gemogen maar al bij al ben ik zeer blij met deze jurk 🙂

Liefs Kelli.

3 gedachtes over “Pink& Lace.

Geef een reactie

