Alles of niets

Ik ben een alles of niets persoon. Of de hele zak chips gaat eraan of ik raak geen enkel chipje aan, of de hele doos koeken wordt verorberd of ik eet helemaal geen koekje. Of ik ga een uur fitnessen aan 120% of ik plof in men zetel en beweeg niet, tenzij om te zappen. Of ik maak een compleet verse maaltijd of ik eet een cornflakes, rechtstreeks uit het pak.

 De middenweg, het zogezegde grijs is bij mij ver zoek, laat staan dat ik er 50 tinten van heb. Ik zou ook een kommetje chips kunnen eten, 1 pakje koekjes of op een rustig tempo gaan lopen, joggen zelfs. Ik zou ook een maaltijd in de oven kunnen zetten of ik zou ook kunnen gaan slapen om 23uur in plaats van om 20u of 06u00.

Tenminste in theorie. In praktijk ben ik nu eenmaal een mens van uiterste. Als ik dieet doe ik dat met ’s morgens een potje yoghurt, ’s middags een beschuitje en ’s avonds wat sla. Als ik niet dieet doe ik dat met een pak koeken als ontbijt, een broodje als middagmaal en een drie gangen menu als avond maal.

Het is ook bijna onmogelijk om een compromis te maken met mij. Pas op, ik ben geen moeilijk mens he, 90% van de tijd ga ik u zeggen “het maakt me niet uit” en dat is dan ook echt zo. Maar in die overige 10% valt er geen land met me te bezeilen. Als ik zeg dat ik dan blauw wil zal het blauw worden. Ook al ligt oranje in de buurt van blauw en is dat een mooi compromis. Ik ben een alles of niets persoon.

1 keer per jaar kroon ik mezelf Koningin van KelliLand en zal iedereen doen wat ik leuk vind. Die 1 keer per jaar komt er dit weekend aan J Dit weekend ga ik namelijk mijn verjaardag vieren, naar goede jaarlijkse gewoonte doe ik dat niet 1 dag, waar ik het normaal bescheiden op een weekend hou ga ik dit jaar ongegeneerd voor 4 dagen mijn goesting. Zonder compromis. Bij deze mijn planning.

Vrijdag 12 februari: Stof shoppen op de markt in Maastricht

Zaterdag 13 februari: een dagje naaien afsluiten met een etentje en een feestje met heel wat vrienden en familie

Zondag 14 februari: Vertrekken naar de thermen, waar een zalige massage geboekt is en gaan eten in een all you can eat tapas bar.

Maandag 15 februari: Mijn eigenlijke verjaardag! Na een overnachting in de thermen kan ik gaan ontbijten in mijn badjas en nog een hele dag luieren in het bubbelbad en zweten in de sauna.

Ik ben een alles of niets persoon en voor mijn verjaardag mag het best eens alles zijn, ik word tenslotte maar 3keer 25 jaar! Hiep Hiep Hoera J

2 gedachtes over “Alles of niets

Geef een reactie

