Frozen Madness

Hier  vroeg ik de ultieme tip voor dat rits – voering probleem. Een blinde rits gaat er zonder problemen in maar dat voering gedoe. Het was niet mijn ding. Hoe vaak ik het ook las of opzocht op Youtube, Nope, Nee, ik zag het niet. Alsof mijn gevloek gehoord werd tot in Lier zat er kort daarna het verlossende mailtje in mijn mailbox. De workshop kalender van Madeline. En ja hoor, er zat een jurkje met blinde rits en voering bij. Hallelujaaaa! Ik twijfelde geen seconde en schreef me direct in, helemaal blij werd ik toen ik zag wie ‘de juf’ was. Dat kan je bij deze letterlijk nemen want het was niemand minder dan Griet van de Emma en Mona blog .

Naaien onder het toeziend oog van Griet maakte me vooraf toch een beetje zenuwachtig want *slik* wat zou ze denken bij al dat gesukkel met rits en voering na de honderden jurken die ze ineen stikt met haar ogen dicht. Bleek nergens voor nodig want man, wat een sympathieke madame! Alleen nog maar grotere fan geworden van de blog en de blogmadam.

Een voorbereid vrouw is er twee waard dacht ik, ik maakte dus twee versies tot aan mijn probleem zone voor ik naar de workshop vertrok. Kwestie van dat rits-voering probleem van naaldje tot draadje uit te pluizen (de woordspellingen blijven hier maar komen 😉 ) Het was echter laat en ik was moe/ met 100 dingen bezig/… En ik maakte een foutje bij de mouwen dat uiteindelijke meer tijd koste dan de twee jurken in elkaar steken maar bon. Griet liet zien dat ze de ideale eerste hulplijn is bij naai problemen en toverde een oplossing uit haar mouw.

Het eerste jurkje dat genaaid werd, het testjurkje, is absoluut niet in mijn favoriete stofje. Maar soms moet je gewoon het kind blij maken. Vooral als er tranen zijn omdat ze haar Anna jurk niet meer aan mag omdat deze te klein is. Gisteren trok ik dus met de jurkjes richting Imke voor de ultieme goedkeuring.

1465766125002.jpg

1465766045600.jpg

1465765986460.jpg

screenshot_2016-06-12-23-01-04.png

20160612_142511.jpg

Conclusie: ze was enorm blij met haar wiebel jurk. Geen idee waarom het geen zwier jurk is maar een wiebel jurk, maar als zij lacht, dan lach ik ook. Meter werd meteen beloond met knuffels en kusjes. (Er werd ook meteen gevraagd of deze aan mocht naar school… Helaas lieve schat, het is een speeljurkje)

img_20160612_154833.jpg

U ziet het, het jurkje werd met open armen ontvangen. Net als ik bij Madeline trouwens. Zeker een aanrader om er eens een workshop te gaan volgen. Ook Griet stelt in de zomer de deuren van haar eigen huis open om workshopers te ontvangen. Ik ga zeker proberen eentje mee te pikken, gewoon al voor de gezelligheid. Jullie zijn vast benieuwd naar het uiteindelijke jurkje? Stay tuned zou ik zeggen 😉 Een derde jurkje is trouwens ook al in de maak, Griet was zo lief om voor mij stof te knippen tijdens de workshop voor Tinny nummer 3. Ik moet enkel de rits nog inzetten. Helemaal alleen. Maar ik ben er zeker van dat dit zonder gevloek zal zijn! 😉 Een foto met deze top madam mocht biet ontbreken.

img_20160611_182229.jpg

Oh, en ook de stof voor nummer 4 werd gekocht. Tjah, als je een hele dag doorbrengt bij de bron dan is het moeilijk om buiten te stappen zonder een beetje van de bron mee te nemen… Maar de zomer komt eraan en het kind heeft toch kleertjes nodig? Toch?… 😉

Patroon: Tinny van Straight Grain

Een gedachte over “Frozen Madness

Geef een reactie

