Pirates dress

De keren dat ik verliefd word op een stofje zijn niet bij te houden, ik geef dat eerlijk toe. Ik ben nog altijd op zoek naar het winnende patroon voor mijn roos katoentje waar ik zo weg van ben. Maar ook een tricot stofke waar ik helemaal weg van ben ligt al weken te wachten om verwerkt te worden. Ik zag er direct een maxijurk in en kocht er twee meter van. Helaas stopt daar het verhaal want ik weet begot niet welk patroon ik ermee wil maken.

Tot… ik scrollend op een van de vele Facebook groepjes het patroon van de Sunshine dress zag. Ja hoor, ook hier, liefde op het eerste gezicht. De eerste versie rolde een dag na aankoop van het patroon al vanonder mijn machine, uiteraard in een test stofje 😉 

Niet geheel ontevreden maar niet geheel overtuigd zal er nog een tweede versie komen met een verhoogde taille. Dit is maat L zonder aanpassingen. Uiteraard is zo een maxi jurk niet altijd maxi handig. Wat ik vaak doe is de rand vaststekken onder mijn ondergoed. Goed voor dit resultaat. Ik geef het maar mee voor de twijfelaars 😉😉

De feel van de jurk is alvast dikke liefde, aan de look moet nog een beetje gewerkt worden.

Nog even terug naar het patroon: het was me een volledig onbekend patroon merk. Ik moet hier wel de opmerking maken dat het kooppatroon absoluut niet te vergelijken is met pakweg een companyM of Straightgrain patroon. De uitleg is summier en ook voor de patroon delen rok en straps is het een beetje trek uwe plan maar. Desalniettemin: geweldig leuk patroon om te maken. Nog een positief puntje: het is een PDF patroon (Oké dat is negatief, het positieve volgt nu) maaar er komt geen knippen aan te pas. Enkel 21 pagina’s plakken, je kan dus redelijk snel aan de gang. 

Stof: stoffensrraat  (testtricot 3€/m)

Liefs, Kelli xXx 

Geef een reactie

